King of Pop…

… aka Michael Jackson!!!

Este artistul meu favorit of all times! De fapt, nu numai al meu, ci si al muuuultor milioane de oameni din intreaga lume! De ce? Pentru c-a schimbat pentru totdeauna lumea muzicii, inspirand si astazi multi dintre artistii R’n’B, a revolutionat dansul, prin celebrele sale miscari „the robot” si „moonwalk„, ceea ce a dus la aparitia break-dance-ului de azi si a ridicat stacheta pentru videoclipurile muzicale, el fiind primul artist care a folosit acest tip de promovare cu succes! In plus, munca sa de acum 21 de ani este ascultata si astazi cu placere de catre fanii nostalgici!

In acest post nu am de gand sa vorbesc despre altceva inafara de munca sa, de fapt, acele parti din munca sa care pe mine inca ma fascineaza! Nu ma intereseaza ce-a facut in viata sa privata, ci doar realizarile profesionale! So, let’s go!

Michael Jackson a fost un artist desavarsit atingand record dupa record si reusind niste performante uimitoare! Iata niste cifre in sprijinul acestei afirmatii: a fost de 2 ori inclus in Rock and Roll Hall of Fame, a intrat in Guiness World Records sub urmatorul titlu „Most Successful Entertainer of All Times„, a castigat 13 Grammy Awards, a avut 13 single-uri nr. 1 si a vandut peste 750 milioane de copii la nivel mondial!!!

Thriller – nu a fost primul lui album solo, dar a fost primul care mi-a placut! De asemenea, cum toata lumea stie, este cel mai bine vandut album al tuturor timpurilor, insumand pana acum peste 109 de milioane de copii vandute!!! Un alt record stabilit de catre acest album este nr. de Grammy-uri castigate: 8!! Prin intermediul acestui album, Michael Jackson a reusit sa depaseasca barierele rasiale existente la acea vreme si chiar a mers la Casa Alba, ca invitat al Presedintelui Ronald Reagan! Rolling Stones a plasat Thriller pe locul 25/500 Greatest Albums of All Times/2003! De pe acest album mie imi plac: Thriller (evident), Billie Jean si Beat it!

Thriller(videoclipul) – a fost vandut in 9 milioane de copii, a castigat 2 Grammy-uri , 1 American Music Award si MTV l-a cotat ca nr. 1 in topul MTV 100 Greatest Music Videos Ever Made!

Billie Jean – a primit Discul de Platina pentru numarul de copii vandute si a castigat 2 Grammy-uri si 1 American Music Awards! Va las mai jos versiunea live de la concertul special de aniversare a 30 de ani de cariera al lui MJ!! Este fascinant sa vad cata lume s-a strans pentru a-l onora pe King of Pop!

Beat it – la fel ca si Billie Jean  a fost certificat cu Discul de Platina si a castigat 2 Grammy-uri si 2 American Music Awards! N-am gasit nicio versiune live care sa-mi placa, asa ca pun video-ul original.

Bada fost lansat pe 31 august, 1987 (este de-o varsta cu mine, diferenta fiind de 4 luni in defavoarea mea – sunt mai batrana), a fost vandut in peste 30 de milioane de copii la nivel mondial si este singurul album ever care a reusit performanta de a avea 5 single-uri care au ajuns nr. 1 in Billboard Hot 100!!! A castigat 2 Grammy-uri si este nr. 43/100 Greatest Albums of All Time si nr. 202/Rolling Stone 500 Greatest Albums of All Time!

Bad – videoclipul original este prea bun ca sa caut versiunea live!

The way you make me feel – se pare ca cea mai buna reprezentatie live a fost cea de la ceremonia Grammy din 1988! V-o las mai jos!

Liberian girl –  a fost dedicat lui Elizabeth Taylor si beneficiaza de prezenta multor vedete! Imi place mult ideea videoclipului!

Dirty Diana – dupa Beat it si Billie Jean, acesta este cantecul meu favorit, si din cate am citit, a fost unul dintre preferatele regretatei Printese Diana!Ador videoclipul! Dementiala faza cu luminile de la 2:45!!!

Smooth criminal – ador scena de dans, cand MJ si dansatorii se apleaca la un unghi de 45 de grade cu solul! Superb!

Dangerous – a vandut, la fel ca si Bad, peste 30 de milioane de copii si a castigat 1 Grammy! Favoritele mele de pe aceste album sunt:

Remember the time – este si favoritul mamei mele si videoclipul beneficiaza de prezenta lui Eddie Murphy, Iman (sotia lui David Bowie) si Magic Johnson (daca nu ma insel, a fost baschetbalist).

Who is it – imi place foarte mult partea instrumentala cuprinsa intre 3:31 si 4:08!

 

Give in to me

HIStory – este cel mai bine vandut disc-multiplu vreodata, nr-ul de copii vandute fiind peste 18 milioane si este cel mai controversat album al lui MJ! De pe acest album imi plac:

Earth song – o pledoarie in favoarea tratarii cu grija a resurselor naturale! Videoclipul este genial!

They don’t care about us – unul dintre cele mai controversate videoclipuri ale lui MJ, datorita scenelor de violenta. Mie imi place varianta de videoclip filmata la inchisoare!

Munca lui ma fascineaza inca de cand eram mica si habar n-aveam de cifre, recorduri si single-uri no. 1! Ca sa vedeti cat de mult imi place MJ, va povestesc ca acum cativa ani am vazut de vanzare HIStory in Diverta si costa 50o.ooo ROL! Mama mi-a zis ca daca il vreau sa strang bani ca sa-l cumpar! Si timp de 3-4 saptamani am strans fiecare moneda de 500, 1000 si 5000 de lei vechi in pusculita, i-am schimbat in bancnote si am mers la Diverta rugandu-ma sa gasesc albumul! Cred c-am tocit CD-urile de atata ascultat!! Ca bonus, va zic ca, (iertati-mi cacofonia) colegii de munca ai mamei ma intrebau mereu cat mai am pana ating 500.000 ROL! Mda, spusese la toata lumea ca fi-sa isi mananca de sub unghii ca sa-si cumpere un album MJ! Dar sunt mandra c-am avut ambitie! Regret foarte tare faptul ca atunci cand a avut loc concertul MJ la noi in tara eu nu am fost! Dat nu este timpul pierdut!

4 comentarii (+add yours?)

  1. Detinatorul Adevarului Absolut
    Apr 27, 2009 @ 08:22:57

    Earth song este motivul pentru care Michael nu mai este promovat. Te-ai intrebat de ce?

    Răspunde

  2. Spitty
    Mai 09, 2009 @ 13:33:24

    Ma bucur ca ai scris articolul asta. Acum ceva timp am scris si eu unul asemanator. Poate o sa ti se para ciudat cand o sa iti spun ca uitandu-ma la videoclipurile astea m-au dat lacrimile. Poate uneori din cauza versurilor dar mai ales pentru ca nu imi pot imagina ce va fi in sufletul meu cand MJ va muri. Cand a mutit Pavarotti s-a intamplat ca in perioada ai chiar il ascultasem des… la fel si cu James Brown.
    Si uitasem de varianta aia filmata in inchisoare …n-am vazut-o de un car de ani.
    N-as putea spune ce melodii preferate am pentru ca imi plac foarte mult 90% din ce melodiile lui. Dirty Diana, Liberian Girl, Bad, Beat it, Thriller, Earth song, Stranger in Moscow sunt doar inceputul listei.
    Cel mai bun artist al tuturor vremurilor!

    Răspunde

  3. Lavynnia
    Iul 04, 2009 @ 11:21:11

    Aristokat,multumim pt. articol, nu stiu cand l-ai scris, dar se pare ca ai pierdut si tu timpul acela in care nu te-ai prezentat la concertullui M.J, iar tu Spitty, imi pare rau ca acum stii ce e in sufletul tau, si nu numai tu..:( R.I.P M.J.

    Răspunde

Lasă un răspuns

