John Grisham

Hello!!

Încep azi o serie de posturi despre scriitorii pe care i-am citit şi m-au impresionat! Voi deschide seria cu cel care este la ora actuală nr. 1 mondial în materie de thrillere juridice: John Grisham (sau cel putin asa se spune).

A scris aproximativ 18 cărţi, din care eu am citit 17, suficiente cât să-mi fac o părere. A atins mai multe aspecte ale domeniului juridic, nu numai cel penal şi a reuşit, în majoritatea cazurilor, să scrie o poveste bună, care să mă captiveze de la prima la ultima pagină. Bineînţeles, şi el este tot om, şi ca tot omul, mai şi greşeşte (rareori). Atinge deseori probleme incomode, cum ar fi bariera rasiala, oamenii strazii sau cruzimea sortii fata de oameni! Cartile lui au fost ecranizate cu ajutorul unor nume mari de la Hollywood! Iata ce-am citit:

  1. A time to kill (Şi vreme e ca să ucizi…) – a fost prima sa carte şi deşi n-a prea impresionat, mie, personal, mi-a plăcut foarte mult! Este o poveste cu substanţă, care atinge problema dureroasă a unui Mississipi rasial. Este şocantă, bine scrisă şi pledoaria finală din procesul descris în carte m-a făcut să plâng! V-o recomand cu căldură. Ca şi bonus, vă spun că această poveste a fost ecranizată, având parte de prestaţia actoricească a unei distribuţii de zile mari: Matthew McConaughey, Sandra Bullock, Kevin Spacey, Kiefer Sutherland, Donald Sutherland, Samuel L. Jackson.
  2. The firm (Firma) – a doua carte a lui Grisham este şi cea care i-a adus succesul. Mi-a plăcut, dar nu m-a impresionat în mod deosebit! M-a ţinut cu sufletul la gură în ultimele pagini şi am zâmbit văzând inteligenţa de car a dat dovadă „the good guy” când i-a păcălit pe „the bad guys”! Cartea a fost transformată într-un film care i-a avut în rolurile principale pe Tom Cruise şi Gene Hackman!
  3. The Pelican Brief (Dosarul Pelican) – sincer, baza acestei poveşti mi s-a părut neverosimilă, dar asta e doar părerea mea! Am citit-o ca să mă mai „culturalizez”, dar hmmm… Totuşi, Hollywood-ul a cosiderat-o demnă de o ecranizare, în care să joace Denzel Washington şi Julia Roberts!
  4. The client (Clientul) – este, după părerea mea, cea mai bună carte a lui Grisham! Spre deosebire de celelalte cărţi, aceasta aduce cu ea o duioşie aparte a naratorului faţă de personajul principal. Povestea este bine închegată şi suspansul garantat! De citit!!!! Menţionez că şi această carte a fost ecranizată, aducându-i laolaltă pe Susan Sarandon şi Tommy Lee Jones!
  5. The chamber (Camera morţii) – este o carte graduală, în sensul că, dacă la primele pagini mi se părea plictisitoare, la sfârşitul ei am simţit că vreau să plâng pentru soarta unuia dintre personaje. Povestea ilustrează ideea că, uneori, oricât te-ai lupta, oricâte eforturi ai face, nu poţi câştiga în faţa sorţii care te obligă să dai socoteală! De citit, chiar dacă are un număr mare de pagini! Repet cuvântul ecranizată şi adaug numele actorilor care şi-au adus contribuţia la film: Gene Hackman, Chris O*Donnell şi Faye Dunaway!
  6. The rainmaker (Omul care aduce ploaia) – bunicică! Deşi prezintă o poveste tristă, nu m-a impresionat! Ecranizată cu următorii actori: Matt Damon, Danny DeVito şi Mickey Rourke.
  7. The runaway jury (Juriul) – excelentă! O poveste bazată pe o idee surprinzătoare şi foarte bine scrisă. Nu mă pot hotărî dacă filmul a fost mai bun decât cartea sau invers! Da, şi această carte a fost adaptată pentru marele ecran şi iată numele actorilor implicaţi în acest proiect: Gene Hackman (mă hazardez să spun că dl. Hackman este un mare admirator al lui Grisham din moment ce a jucat în trei din ecranizările bazate pe cărţile celui din urmă), Dustin Hoffman, Rachel Weisz şi John Cusack.
  8. The partner (Partenerul) – destul de ok, însă cel mai mult mi-a plăcut sfârşitul care ilustrează ideea „Discipolul îşi depăşeşte maestrul”!
  9. The street lawyer (Avocatul străzii) – mi s-a părut o pledoarie legată de oamenii străzii, pentru ca noi, oamenii norocoşi că avem un acoperiş deasupra capului să vedem că şi cei fără adăpost sunt oameni pe care nu ar trebui să-i dispreţuim cum facem de fiecare dată când trecem pe lângă ei !
  10. The testament (Testamentul) – nu mi-a plăcut, mi s-a părut destul de aiurea povestea!
  11. The brethren (Frăţia) – destul de interesantă, dar bazată pe un complot cam irealist (după părerea mea)
  12. A painted house (Campionul din Arkansas) – o carte sensibilă, care mi-a plăcut foarte mult! Ca şi sentimente transmise se apropie de Clientul şi v-o recomand s-o citiţi! O să vă placă sigur!
  13. The summons (Moştenitorii) – nu mi-a plăcut deloc, toată povestea mi s-a părut o irosire a resurselor editurii.
  14. The king of torts (Maestrul) – o poveste tristă a unui om care îşi doreşte să apuce succesul profesional şi financiar cu ambele mâini şi reuşeşte pentru scurt timp. Dar căderea de pe culmi este dureroasă, umilitoare şi publică, obligandu-l să-şi reevalueze priorităţile, forţându-l să vadă lucrurile care sunt cu adevărat importante în viaţă. Foarte bună, de citit!
  15. The last juror (Ultimul jurat) – una dintre cele mai bune cărţi ale lui Grisham! M-a captivat atât de tare, încât pentru 2 zile am renunţat să mă mai uit la seriale, preferând să citesc!
  16. The innocent man (Nevinovatul) – o carte foarte bine scrisă, despre erorile judiciare din anii *90! M-am înfuriat deseori de-a lungul cărţii, văzând deseori nedreptăţile comise! Citiţi-o!!!!
  17. The appeal (Apelul) – o carte foarte bine scrisa despre jocurile de culise prestate de catre marile corporatii pentru a inclina balanta in favoarea lor! Finalul este surprinzator pentrui cei ce inca mai cred in „happy ending”! Merita citita!

Am pus postere numai la cartile care au fost ecranizate! Uitati-va la filme si cititi cartile deoarece veti citi/viziona ceva de calitate!

7 comentarii (+add yours?)

  1. Andreea
    Iun 02, 2009 @ 18:39:49

    Prima carte scrisa de Grisham pe care am citit o a fost Apelul. Mi a placut atat de mult incat am citit o non-stop apoi am citit shi Firma si Clientul Ultimul jurat, Nevinovatul…toate mi au placut foarte mult…asha ca..vreau sa citesc toate carile scrise de Grisham;)

    Răspunde

  2. Andreea
    Iun 02, 2009 @ 18:42:43

    cartile*

    Răspunde

  3. Flori
    Aug 02, 2009 @ 14:06:02

    Momentan citesc Grisham – Partenerul, imi place foarte mult si e foarte captivanta, la fel si celelalte carti, cum ar fi Apelul, Nevinovatul! Chiar merita citite!!!

    Răspunde

  4. Alex Popa
    Mar 18, 2010 @ 15:45:02

    Stiti cumva de unde pot cumpara Grisham in limba engleza?

    Răspunde

    • aristokat
      Mar 19, 2010 @ 22:57:58

      Buna!
      Poti incerca la Diverta, unde au sectiune de beletristica in limbi straine! In alta parte nu stiu sa fie!
      O zi buna!

      Răspunde

  5. pablo
    Dec 20, 2011 @ 17:23:26

    buna
    Despre ” Asociatul ” ce parere ai ?

    Răspunde

    • aristokat
      Dec 28, 2011 @ 19:05:29

      Buna,

      Din pacate, n-am avut inca ocazia sa citesc aceasta carte. Daca tu apuci s-o faci, te rog sa-mi spui si mie cum e!

      Mersi.

      Răspunde

Lasă un răspuns

