„Noua moda”

Stateam eu zilele astea si dintr-o data mi-a trecut un gand prin minte: lumea s-a schimbat! Problema e ca s-a schimbat in rau…si merge in si mai rau! De ce zic asta?? Pentru ca ma uit in jurul meu si vad ca majoritatea lumii se imbraca, se accesorizeaza, se machiaza doar pentru aparenta! Adica sa tina pasul cu moda! Daca apare pe pdium o pereche de pantalonasi scurti-scurti cu un iepuras Playboy cusut pe spatele lor, in urmatoarea luna numai pantalonasi d-astia pe strada! Ba chiar cu variatii: trasnparenti, taiati pe jumatate de fesa, roz-bonbon ca de pitzipoanca etc! Supeficialitatea e la putere! Si ma intreb: oare ce se castiga cu asta! Ce ma incalzeste pe mine ca mai sunt inca 15 fete pe strada ca poarta aceeasi pantaloni ca mine?? De ce sa fim la fel?? Pentru ca asta e moda! Si ce daca asta e moda? Moda e schimbatoare!!! Hello, nu tot ce apare in moda e aplicabil pentru oricine! Toata ideea cu moda este sa iei ce ti se POTRIVESTE si sa porti! Nu porti orice, doar asa ca e la moda! Ce, daca la anul, in colectiile de iarna, designerii decid sa se axeze pe lenjerie intima, noi o sa purtam toata iarna lenjerie intima?!? Si numai lenjerie intima?!?!

Alt lucru care ma deranjeaza= obsesia pentru bani! Daca nu-i ai, cumperi imitatii ieftine, cu marca la vedere, ca sa dai impresia ca-i ai, daca ii ai, arunci cu ei pe fereastra, ca sa vada lumea ca-i ai! Eu personal, daca as avea bani, i-as investi, i-as baga in banca sa-mi produca alti bani, nu i-as consuma! Ei oricum se duc de 2 ori mai repede decat iti ia sa-i produci!

In ziua de azi, toate pitzipoancele vor sa iasa in oras! Ii place sau nu baiatului, are sau nu bani, el trebuie sa le scoata in oras! Si nu oriunde , ci la terasa de fitze sau la mall! Dar daca stai acasa si te uiti la un film sau doar vorbesti cu baiatul ce-are??? Sau sa citesti o carte?!? Dar nu, de ce sa ne culturalizam? Hai sa ramanem prosti, sa aruncam bani in dreapta si-n stanga, ca doar suntem pitzipoance si cocalari!

Pe vremuri, cand erau parintii nostri tineri, era altfel, accentul se punea pe calitatile omului, si nu neaparat pe muntele de bani pe care statea! Oamenii erau disperati sa citeasca, sa vada un film bun! Acum ca nu mai avem interdictii la carti si filme, lumea gusta doar idioteniile, in special, filme „de caterinca”!

Mie, de exemplu, imi place foarte mult sa citesc! Si citesc cam orice! Imi place sa ma uit la filme si seriale de calitate, in urma carora, mai invat si eu ceva! Si prefer, de 1000 ori, sa stau in casa sa citesc sau sa ma uit la un serial, decat sa ies in fiecare seara in oras, s-arunc banii! Dar poate sunt zgarcita! Eu stiu?!?!

Ca sa rezum ideea, am sa va citez in continuare ce mi-a spus un fost coleg de munca: „Livia, tu cand te vezi cu un baiat, te uiti si la altceva decat marimea portofelului?”, am incheiat citatul!

Lasă un răspuns

