A streetcar named desire – Un tramvai numit dorinta (1951)

Unul dintre cele mai frumoase filme pe care le-am vazut! Rolul pe care Vivien Leigh l-a realizat in acest film s-a lipit de sufletul meu, poate mai mult decat Scarlett O’Hara, deoarece Blanche Dubois (eroina) este o femeie fragila, pierduta intr-o lume de iluzii, un refugiu in fata cruzimii umane!

Aceasta adaptare dupa o piesa de-a lui Tennessee Williams prezinta ciocnirea de vointe dintr-e doua firi diametral opuse: rafinamentul, educatia de inalta clasa si bunele maniere ale lui Blanche Dubois (Vivien Leigh) versus sexualitatea bruta, ignoranta si temperamentul vulcanic ale lui Stanley Kowalski (Marlon Brando)!

Desi la inceput, portretizarea lui Vivien Leigh mi s-a parut prea teatrala si enervanta, in finalul filmului empatizam cu eroina si primul meu gand de dupa ce s-a terminat filmul a fost: „Un rol exceptional!” Replica ei de la final: „I have always depended on the kindness of strangers”  (Intotdeauna am depins de bunavointa strainilor) corelata cu expresia ei faciala m-au facut sa ma simt trista pentru soarta personajului si-mi simteam ochii grei de lacrimile pe care mi le-a starnit privirea lui Blanche Dubois in momentul acestei replici.

Marlon Brando poate fi descris intr-un singur cuvant, atunci cand il vezi la prima vedere: sex!! E senzual pana peste poate si umple ecranul cu sexualitatea sa bruta! Si, colac, peste pupaza este un actor fantastic! L-am urat in rolul lui Stanley Kowalski, cu apucaturile lui de taran necioplit, de om al Neanderthalului!

Desi filmul este deprimant, sumbru, trist si violent este si genial! Va recomand sa-l vedeti din toata inima! A devenit unul din filmele mele de suflet! Jocul actoricesc este exceptional! De la mine are nota 10!

Lasă un răspuns

