Birocratia sufoca Romania!

 N-am apucat sa va povestesc pataniile mele cu Registrul Comertului!!

S-o iau cu inceputul: firma la care lucrez ne-a spus acum cateva luni ca vom colabora pe baza de contract de PFA (persoana fizica autorizata). Buuuuun! Evident ca trebuia un munte de acte pentru dosar! Le adun eu pe toate si ma duc la Registru! Acolo pica bomba: nu va puteti face PFA pe acest cod CAEN! „Cum adica?” intreb eu! Dupa o discutie de jumatate de ora, am plecat fara sa depun dosarul, ca nu vroiau sa-l accepte! M-am mai dus de 3 ori, pana sa li-l bag pe gat! Dup-aia, cand sa ma duc sa-mi iau certificatul, mi se zice c-am dosarul amanat!! Motivul: in contractul de vanzare-cumparare al casei, intocmit acum 30 de ani, scria ca strada pe care se afla casa este in sectorul 6, iar in cel de comodat, ca se afla in sectorul 5! Evident, trebuia sa ma duc la primarie, sa iau o hartie care sa spuna ca aceste adrese sunt una si aceeasi!

Ma duc la primarie, unde l-am tarat si pe bunicu’ dupa mine, ca el era propietarul casei. La registratura primariei (care se afla vizavi de Cafepedia de la Universitate) mi se zice asa: trebuie sa mergeti la Directia Cadastru, langa Springtime, sa luati factura, dup-aia va duceti la Primarie (vizavi de Cismigiu), la camera nush care sa achitati o taxa de 7 RON si apoi va intoarceti aici cu chitanta sa completati cererea! Bineeee, o iau pe traseul asta intortocheat, cu bunicu’ sontic-sontic dupa mine! Trecem pe la toate camerele, facem toate parascoveniile cerute si ne intoarcem la Registratura. Completez cererea, mi-o proceseaza tanti (mentionez ca nici n-am avut nevoie de prezenta bunicului, deci l-am carat degeaba, saracul) si intreb cand va fi gata foaia! Raspuns: in 30 de zile!!! Caaaaat??, intreb eu nedumerita. Dar de ce dureaza atat, ca vreau confirmarea unei adrese, nu a intregului Bucuresti! Pai, da din colt in colt functionara, dureaza pana cercetam, vine si Craciunul si Revelionul, ce sa mai zic de 1-2 ianuarie! OK!

Trec cele 30 de zile, ma duc singura sa ridic hartia. Alt obstacol: cine e proprietarul? ma intreaba nenea la care m-am dus! Bunicul meu, ii raspund! Si dansul unde e? Nu e, ii zic! Pey, trebuie sa ridice el foaia sau sa va dea buletinul in original si o imputernicire legalizata! Si nu puteati sa-mi spuneti de la inceput, nu??

Evident, am revenit saptamana viitoare, deoarece programul pentru ridicat aceste acte este urmatorul: marti si joi, intre orele 12-14!!! Si saptamana viitoare, iar a venit bietul bunic pana la Universitate, el stand in Ferentari!

Scap de primarie si ma duc la Registru, unde mi se spune ca s-ar putea ca foaia sa nu fie buna! Ceeeeeeee??? Auzi, doamna, asta e singurul document de genul asta pe care mi-l da Primaria si p-asta l-am obtinut!

Acum sa vedem ce-o iesi!

3 comentarii (+add yours?)

  1. fanel
    Ian 26, 2010 @ 10:16:27

    Deci e doar inceputul unei prietenii frumoase cu carne in frigider pe care o sa tot pui in frigider pentru autoritati.

    Anu’ asta o sa scoti MAXIM…vorba reclamei :)))

    Răspunde

  2. Cata
    Mar 30, 2010 @ 06:26:41

    asa-i ca-ti vine sa emigrezi?😀

    Răspunde

Lasă un răspuns

